Лабораторна робота 6


Інструкція до практичної роботи: №12 «Створення векторних зображень»
Тема: Створення векторних зображень.
Мета: Навчити будувати графічні зображення за зразком та описом використовуючи різні графічні примітиви.
Обладнання та програмне забезпечення: ПК зі встановленим векторним графічним редактором, ОС Windows.
Короткі теоретичні відомості:
Векторні графічні зображення створюються в середовищі векторного графічного редактора або трасуванням з растрового зображення. Векторні графічні редактори можуть входити у склад інших, як правило, офісних програм (текстових процесорів, редакторів презентацій, табличних процесорів тощо), наприклад програм LibreOffice, Microsoft Office. З їх використанням створюються прості векторні малюнки. Більш складні зображення, наближені до фотографій, можна отримати в середовищах векторних редакторів, що мають засоби для професійної роботи із зображеннями, таких як Adobe Illustrator, CorelDRAW, Inkscape, LibreOffice Draw тощо.

Векторний графічний редактор LibreOffice Draw (далі — Draw) входить до складу офісних програм LibreOffice з відкритим кодом. Цей редактор призначено для створення, редагування, форматування, зберігання та друку векторних графічних зображень, що можуть містити графічні примітиви, текст, растрові зображення тощо. Draw використовує багатошарову структуру малюнків, має засоби для створення креслень і діаграм, простих об’ємних (3D) фігур, для редагування кривих Безьє.
Для його запуску в ОС Windows потрібно виконати Пуск - LibreOffice 5.2 - LibreOffice DrawЗагальний вигляд вікна програми наведено на малюнку нижче.

Створення зображення здійснюється шляхом малювання на сторінці відповідними інструментами або вставляння інших об’єктів. Після створення векторний об’єкт редагується та форматується, на відміну від растрового редактора, у якому значення властивостей об’єкта, як правило, задаються до початку його малювання (колір, товщина ліній, заливка тощо).

Засоби векторного графічного редактора
У редакторі Draw, як і в Paint, операції малювання здійснюються з використанням певних інструментів. Розглянемо їх детальніше.
За замовчуванням зліва від сторінки для малювання зображення розміщено панель інструментів Графіка. Вибір її елементів керування робить поточним відповідний інструмент. 
Після вставлення об’єкта на сторінку слід установити потрібні значення його властивостей. Ці значення встановлюються з використанням елементів керування Бічної панелі. Якщо вона не відображається у вікні редактора, то треба виконати Перегляд - Бічна панель. Після чого у списку кнопки відкриття вкладок Бічної панелі слід вибрати Властивості.
Якщо нам потрібно встановити значення властивостей для однієї з ліній, то на Бічній панелі на вкладці Властивості нам треба відкрити список елементів керування Лінія та визначити:
• вигляд стрілки на початку та в кінці відрізка — списки, що відкриваються, Виберіть стиль початку стрілки та Виберіть стиль вістря стрілки;
• стиль накреслення відрізка — список, що відкривається, Виберіть стиль лінії;
• ширину відрізка — кнопка зі списком Ширина;
• колір відрізка — кнопка зі списком Колір;
• рівень прозорості відрізка — лічильник Прозорість.

Таблиця, приклад поетапного створення векторного зображення «Скибка кавуна»
Зміст етапу

Послідовність виконання операцій, інстру менти

1. Створення сегмента кола темно-зеленого кольору
1. Вибрати інструмент Сегмент кола у групі елементів Основні фігури.
2. Накреслити вибраним інструментом сегмент кола, що за розмірами буде відповідати розмірам скибки кавуна.
3. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Лінія стиль -  немає.
4. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Область колір заповнення - Зелений 7

2. Створення сегмента кола жовто-зеленого кольору
1. Скопіювати попередньо створений сегмент темно-зеленого кольору.
2. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Область колір заповнення — Жовто-зелений 7 і рівень прозорості — 40 %.
3. Розмістити створений сегмент поверх попереднього та зменшити його з використанням маркерів зміни розмірів так, щоб нижній сегмент частково виглядав знизу і збоку

3. Створення сегмента кола зеленого кольору
1. Скопіювати попередньо створений сегмент жовто-зеленого кольору.
2. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Область колір заповнення — Зелений 4 та рівень прозорості — 0 %.
3. Розмістити створений сегмент поверх попереднього та зменшити його з використанням маркерів зміни розмірів так, щоб нижній сегмент частково виглядав знизу і збоку

4. Створення сегмента кола червоного кольору
1. Скопіювати попередньо створений сегмент зеленого кольору.
2. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Область колір заповнення — Червоний і рівень прозорості — 0 %.
3. Розмістити створений сегмент поверх попереднього та зменшити його з використанням маркерів зміни розмірів так, щоб нижній сегмент частково виглядав знизу і збоку

5. Створення довільної області рожевого кольору
1. Вибрати інструмент Полілінія у групі елементів Крива.
2. Накреслити вибраним інструментом замкнуту довільну область наближено до зразка.
3. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Лінія стиль — немає.
4. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Область колір заповнення — Рожевий 2 та рівень прозорості — 60 %.
5. Розмістити створену фігуру поверх інших фігур наближено до зразка

6. Додавання до малюнка насіння кавуна
1. Вибрати інструмент Еліпси.
2. Накреслити вибраним інструментом невеликий за розміром овал, видовжений у висоту.
3. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Лінія стиль — немає.
4. Установити на вкладці Властивості у списку елементів керування Область колір заповнення — Помаранчевий 6 і рівень прозорості — 0 %.
5. Розмістити створений овал поверх попередньої фігури, за потреби зменшити розмір і повернути з використанням інструмента Поворот списку елементів керування Положення та розмір.
6. Скопіювати створену фігуру та вставити потрібну кількість разів для розміщення насіння згідно зі зразком

7. Групування створених об’єктів
1. Вибрати інструмент Вибрати.
2. Окреслити вибраним інструментом прямокутник, у який включити всі об’єкти, які потрібно згрупувати.
3. Вибрати в контекстному меню обраної області команду Згрупувати

8. Збереження створеного документа
1. Виконати Файл - Зберегти.
2. Указати ім’я та місце збереження файла, наприклад Документи\кавун.odg.
3. Вибрати кнопку Зберегти.

Завдання до лабораторної роботи:
У програмі LibreOffice Draw використовуючи її інструменти та елементи побудувати окремо зображення равлика, українського рушника, заходу сонця за обрій, стиглого яблука, квіткової галявини.

План роботи:
1. Розробити уявну або графічну (на папері) модель зображення.
2. Розробити послідовність створення малюнка, набір і значення властивостей його об’єктів з урахуванням засобів обраного векторного графічного редактора (розробити технологію створення).
3. Запустити на виконання програму векторного графічного редактора.
4. Установити значення властивостей сторінки малюнка (розмір, розміри полів, колір тла тощо).
5. Створити перший об’єкт зображення на основі одного з графічних примітивів.
6. Установити з використанням елементів керування Бічної панелі значення властивостей об’єкта (колір, стиль, товщину, прозорість ліній; колір, стиль, товщину, прозорість заповнення внутрішньої області тощо).
7. Створити наступні об’єкти та встановити значення їх властивостей.
8. Згрупувати об’єкти.
9. Зберегти створене зображення в обраному форматі файла.

Форма представлення результатів: готові векторні зображення, збережені у відповідному форматі.
Контрольні питання:
1.     До складу яких векторних програм входить програма LibreOffice Draw?
2.     Для чого призначений редактор LibreOffice Draw?
3.     Яку структуру малюнків використовує редактор LibreOffice Draw?
4.     За допомогою чого встановлютються, необхідні значення і властивості об’єктів?
5.     Що нам потрібно зробити, щоб встановити значення властивостей для однієї з ліній?
6.     Як зафарбувати щойно створений об’єкт?
7.     Які дії потрібно виконати, щоб зберегти створений об’єкт?
8.     Як згрупувати створені об’єкти?
Вимоги до оцінювання результатів роботи:
Кожне правильно створене і збережене векторне зображення оцінюється в три (3) бали.



Етап уроку «Організація самостійної роботи» з теми «Засоби перегляду й перетворення графічної інформації».
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1.     Ознайомлення учнів з завданнями самостійної роботи.
2.     Інструктаж з правил безпечної праці під час роботи з ПК.
3.     Поділ класу на групи.
4.     Ознайомлення учасників груп з послідовністю виконання завдань самостійної роботи.
1.     Завдання для груп: використовуючи інтернет-ресурси підготувати виступи перед учнями класу про:
Група 1: в’юер ACDSee.
Група 2: в’юер Picasa.
Група 3: в’юер IPhoto.
5.     Самостійна робота учнів.
6.     Контроль за ходом роботи, корекція дій учнів.
7.     Підсумки самостійної роботи.




 Система індивідуальних тренувально-контролюючих завдань з теми:



«Створення векторних зображень»

Завдання 1
Створіть у середовищі векторного графічного редактора логотип шкільної футбольної команди. Використайте символіку, яка відрізнятиме вашу команду з- поміж інших. Збережіть результат у файлі з іменем Логотип, збережіть у папці на диску D, результат виконання надішліть на електронну пошту викладача.
Завдання 2
Створіть у середовищі векторного графічного редактора емблему команди на змагання «Козацькому роду нема переводу». Назву команди розмістіть уздовж основної фігури емблеми. Результат збережіть у файлі з назвою емблема у папці на диску D, результат виконання надішліть на електронну пошту викладача.
Завдання 3
Створіть у середовищі векторного графічного редактора дудл для пошукової системи Google до Дня української Вишиванки. Збережіть результат у файлі з іменем Дудл у папці на диску D, результат виконання надішліть на електронну пошту викладача.
Завдання 4
Створіть у середовищі векторного графічного редактора постер для учнів початкової школи «Вивчаємо англійський алфавіт». Збережіть результат у файлі з іменем Постер у папці на диску D, результат виконання надішліть на електронну пошту викладача.
Завдання 5
Створіть у середовищі векторного графічного редактора зображення «Метелик» Збережіть результат у файлі з іменем Метелик у папці на диску D, результат виконання надішліть на електронну пошту викладача.
Завдання 6
Створіть у середовищі векторного графічного редактора зображення «Футбольний м’яч» Збережіть результат у файлі з іменем М’яч у папці на диску D, результат виконання надішліть на електронну пошту викладача.

Комментариев нет:

Отправить комментарий